5 dôvodov prečo mať responzívny web
Myslíte si, že vaša stránka nepotrebuje responzívny dizajn? Ale potrebuje! My vám prinášame hneď 5 dôvodov prečo je tomu tak.
Čo je responzívny dizajn?
Pojem responzívny dizajn pochádza z anglického pojmu responsive design, čo v doslovnom preklade znamená „citlivý dizajn“. Slovo „citlivý“ si však v tomto prípade vykladáme ako schopnosť dizajnu prispôsobiť sa rozlíšeniu a orientácií rôznych zariadení – čo je vlastne kľúčovou vlastnosťou responzívneho dizajnu. Tento pojem sa týka najmä web dizajnu. Hoci sa nejedná o nový výraz alebo modernú terminológiu, svetom sa ozýva najmä teraz. Môže za to rýchlo sa zvyšujúci počet tzv. inteligentných zariadení. Takých ako máte doma niekoľko. Mobily, tablety a tak ďalej – a tak ďalej.
V nasledujúcom texte vám ponúkame 5 dôvodov, prečo by ste mali mať responzívny dizajn aj vy!
1. Responzívny dizajn sa rýchlo prispôsobí každému zariadeniu
Pár riadkov vyššie sme nadškrtli, čo je to responzívny dizajn. Ale keďže opakovanie je matkou múdrosi, responzívny dizajn je taký dizajn vašej stránky, ktorý sa automaticky prispôsobí rôznym typom zariadení. Navyše sa prispôsobuje aj rôznym platformám ako sú napr. Windows, Mac, Android či Linux. A tak či si budete svoju stránku pozerať na počítači, mobile alebo tablete, grafika vášho webu je vždy na mieru prispôsobená a vždy pekná.
2. Google sa rozhodol dať responzivite zelenú
Nemajte strach, prednášku o tom čo je to Google vám rozhodne dávať nebudeme. Tento všemocný vyhľadávací nástroj však má svoje určité pravidlá, pre to čo a v akom poradí pri vyhľadávaní zobrazí. A tak sa jedného krásneho dňa tatko Google rozhodol, že responzívne stránky sú v rebríčku vyhľadávania vyššie. Keď teda sedíte v autobuse a „gúglite“ mobilom, zobrazí sa to, čo Google preferuje – a to sú stránky, ktoré majú dizajn prispôsobený pre mobilné zariadenia. Možno si ani neuvedomujete, aká je optimalizácia pre vyhľadávače dôležitá. Ale pokiaľ vašu stránku niekto na internete nevie nájsť, len ťažko vám na ňu klikne.
3. Využívanie mobilných zariadení je na vzostupe
Nemusíme byť vedci, ani tu uvádzať zložité štúdie, aby sme vás presvedčili, že čím ďalej tým viac ľudí surfuje na internete prostredníctvom chytrých telefónov (smartfónov). To už predsa viete aj sami. Ale to, že prezerať si stránku, ktorá nie je responzívna na mobile, nie je žiadnym zážitkom, ale skôr otravou, možno nie. Kto by nechcel mať pocit, že vždy dostáva to, čo si zaslúži?
Okrem toho, ak je vaša stránka responzívna, užívateľovi sa s ňou na mobile proste ľahšie pracuje. Pokiaľ nie, môže sa vám ľahko stať, že sa užívatelia na stránku nebudú chcieť vrátiť. A viete ako to funguje, nižšia návštevnosť, nižšia aktivita na stránke, nižšie predaje..
A už vôbec by ste ich nechceli priviesť na stránky konkurencie, ktorá môže byť v tomto smere dávno pred vami.
4. Spokojnosť zákazníka s užívaním stránky rozhoduje.
A najmä o tom, či na nej zostane nejakú dobu alebo o tom, či sa na ňu vráti. Možno sa opakujeme, ale hold sú to veci pre nás (aj vás) dôležité. Navyše sú spokojní užívatelia schopní stránku spomenúť iným – priateľom, známym, ktorí sa možno tiež rozhodnú navštíviť ju.
Nekazte dojem tým, že človek navštívi web vašej spoločnosti prostredníctvom mobilu (čo sa v súčastnosti často deje) a musí zoomovať každé slovo aby bol schopný prečítať nejaký obsah. Určite chápete, že nie každému to príde ako efektívne využívanie času. Veď uznajte. Nie je ľahšie a krajšie, keď to responzívny dizajn všetko spraví automaticky za vás?
5. Zlepšenie SEO optimalizácie vďaka responzívnemu dizajnu
Odporúčaný postup od Google je reagovať na vývoj! Ako sme už spomínali, Google sa „po novom„ rozhodol, že stránky s responzívnym dizajnom bude zobrazovať vyššie ako tie, ktoré ho nemajú. Ale nádych. Tento postup Google využíva len pri vyhľadávaní v mobilných telefónoch. Tento premyslený vyhľadávač totiž dokáže rozlíšiť, odkiaľ užívateľ stránku vyhľadáva. Okrem toho, mobilné telefóny už majú svoj vlastný Google – vyhľadávací algoritmus. Čo v jednoduchosti znamená, že ak sa vaša stránka zobrazí na prvých priečkach na počítači, na mobilných zariadeniach používaných jednotlivcami to už tak byť nemusí.