Blog

10 krokov k zvýšeniu návštevnosti web stránok

01/09/2016

Efektívna podpora nezahŕňa len reklamu a platenú inzerciu. Využite ďalších fungujúcich spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť webu. Spôsoby uvedené v tomto článku na seba môžu nadväzovať alebo sa rôzne kombinovať. Môžete tiež zvoliť len niektoré z nich.

1. SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače je komplexná disciplína. Vyžaduje síce množstvo času i skúseností, ale umožní Vám “preraziť” nielen vo vyhľadávačoch. Návštevníkov získate vďaka užívateľsky prívetivým stránkam, ktoré predstavujú ideálnu štartovaciu pozíciu pre kvalitný obsah. Optimalizácii pre vyhľadávače sa oplatí venovať už vo fáze, kedy plánujete web. Analýza kľúčových slov Vám pomôže zostaviť zodpovedajúcu architektúru webu a spoznať, ako Vaši návštevníci hľadajú. Využijete samozrejme aj ďalších poznatkov. Súčasťou SEO je linkbuilding, s ktorým úzko súvisí obsahový marketing. Vyhľadávače sa snažia dlhodobo uprednostňovať weby, ktoré ponúknu užívateľom kvalitné a unikátne informácie. Z tohto faktu vychádza návrh stratégie linkbuildingu.

2. Titulok stránky

Hoci sa jedná o súčasť SEO, pre jeho dôležitosť ho zmieňujeme zvlášť. Tento krátky text je vedľa kvalitného obsahu ďalším významným prvkom stránok. Titulok by mal obsahovať kľúčový výraz a zároveň motivovať k akcii (CTA). Titulok sa zobrazuje na mnohých miestach. Okrem vyhľadávačov sú tu napríklad sociálne siete. Správne vytvorený text vylepšuje umiestnenie webu vo výsledkoch vyhľadávania, prirodzene zvyšuje návštevnosť a má vyššiu preklikovosť oproti Vašej konkurencii.

Dobrý titulok spĺňa tieto pravidlá:

  • Opisuje obsah stránky
  • Obsahuje CTA (Call To Action) prvok
  • Má zodpovedajúce dĺžku

Jedným z odporúčaní copywritingu je, že rovnaké množstvo času, ktoré ste investovali do tvorby článku, by ste mali vložiť i do vymýšľania titulku. Ide o prvý obsah, s ktorým sa návštevník stretne. Často rozhodne o tom, či bude užívateľ návšteve stránky svoj čas vôbec venovať.

3. Kritika a analýza webu

Konštruktívna kritika posunie projekt dopredu. Predstavte stránky odborným používateľom, kolegom a ďalším ľuďom a spýtajte sa na ich názor. Dojmy návštevníkov stránok Vám sprostredkujú testy, ankety a dotazníky. Vyšším stupňom kritiky je komplexná analýza webu. Vďaka nej získate odborné zhodnotenie z pohľadu druhej strany a návrh riešenia prípadných nedostatkov. Je celkom možné, že sa stránky Vašej konkurencie stretávajú s typickými nešvármi. Ak je im postihnutý aj Váš web, odstráňte ich a môžete počítať nielen s vyššou návštevnosťou, ale aj ďalšími výhodami.

4. Zaujímavý obsah

“Obsah je kráľ” – otrepané klišé, ktoré je ale do posledného písmena pravdivé. Zaujímavý obsah Vám dokáže zabezpečiť dobré umiestnenie vo vyhľadávačoch, aj keď stránky budú mať chyby z hľadiska “technickej optimalizácie”. Zaujímavý obsah je súhrnné označenie pre prezentáciu informácií takou formou, ktorá bude atraktívna pre návštevníkov a ktorá bude zodpovedať štýlu Vášho webu. Môže sa jednať o návody, recenzie, ale aj o zábavné videa.

Medzi príklady zaujímavého obsahu patria:

  • Návody a tipy
  • Aplikácia
  • Zoznamy a zhrnutie
  • Rozhovory
  • Recenzie

S užitočným a kvalitným obsahom priamo súvisia faktory, ako je tempo pridávanie nových príspevkov, štýl publikovanie a ďalšie zložky celkového rozvoja webu. Keď sa povie obsah, väčšina ľudí začne premýšľať o texte. Ten je ale len jednou z možností. Ďalej sa ponúka grafické prvky, multimédiá alebo aplikácie.

5. Ponúknite obsah zadarmo

Rýchly spôsob, ako sa odlíšiť. Naviac je ideálny pre získanie kontaktov. Môžete ponúknuť konkrétny obsah zadarmo, ale aj prístup do webináre a pod.

6. Sociálne siete a zdieľanie

O význame webe svedčí aj počet zdieľaní a známosť na sociálnych sieťach. Ak sú stránky dostatočne zdieľané a pravidelne na ne odkazujú influenceri, je to tiež signál pre vyhľadávače. Vytvorte “fanúšikovské” stránky a profily. Buďte aktívny, pravidelne prispievajte a pridávajte zaujímavé informácie. Nebojte sa občas prihodiť odkaz na konkurenciu. Sociálne siete neznamenajú len Facebook. Zvoľte služby, ktoré podporia Vašu činnosť. Pre väčšinu webov to sú Facebook, Twitter a Google+. Spolu s uverejňovaním informácií môžete využiť aj aplikácie a videá.

7. Agregátory / katalógy / tovarové vyhľadávače

Na slovenskom webe ich nie je toľko, ak ale existujú vhodné agregátory pre Váš odbor, využite ich. Získate stály zdroj návštevníkov a spätných odkazov. Katalógy stránok – medzi tie hlavné patrí azet.sk a Google Maps. Tovarové vyhľadávače predstavujú rozsiahlu oblasť. Zákazníci ich prostredníctvom nevyberajú len podľa ceny, ale aj referencií a ďalších znakov. Svoj e-shop môžete väčšinou zapísať zadarmo.

8. E-mail marketing

E-mail je silný obchodný nástroj. Môžete jeho prostredníctvom zvýšiť návštevnosť a konverzný pomer o desiatky percent. Kľúčom je vybudovať si zoznam kontaktov, s ktorými si vytvoríte vzťah. E-mail marketing neznamená nákup databáz a zbesilé zasielanie zľavových ponúk. Naopak ak ste pre odberateľov skutočne užitoční, konkrétne ponuky tvorí menšinu zo zaslaných správ. Usilujte sa o získanie dôvery od užívateľov, ktorí Vás už poznajú.

9. Zacielenie na komunitu

Kvalitný obsah je Vám k ničomu, ak ho nebude mať komu predstaviť. Žiadny človek nie je ostrov sám pre seba. Buďte otvorení, vytvárajte si kontakty, spolupracujte. A ak niekto vytvorí kvalitný obsah, odkážte na neho. Postupne budujte meno a značku. Vyhľadajte influencerov a vplyvné weby z Vášho odboru a nadviažte s nimi spoluprácu. U jednotlivcov sú osvedčeným spôsobom rozhovory. Ak ponúkate zaujímavý produkt, ponúknite výhody návštevníkom významných stránok. Cieliť na komunitu nemusíte len na webe. Pri profesionálnom prístupe je často efektívnejšie off-line pôsobenie.

10. Meranie účinnosti a návrh ďalšieho postupu

Či už sa sústredíte na ľubovoľné metódy zvýšeniu návštevnosti, dôležitou zložkou celej propagácie je meranie výsledkov. Spustili ste nový seriál článkov a chcete vedieť, ako oslovil návštevníkov? Uverejnili ste obsah zadarmo a premýšľate, kde vznikli spätné odkazy? Vďaka vyhodnoteniu hlavných kritérií získate dôležité dáta, ktoré budú neoceniteľné pri návrhu ďalšieho postupu.