5 vecí, ktoré odradia od nákupu vo Vašom e-shope
Najdôležitejším faktorom pri nákupe v e-shopoch je samozrejme cena. Keď sa potenciálny zákazník dostane cez všetky vyhľadávače a zrovnávače práve do Vášho e-shopu, neznamená to ešte, že u Vás nakoniec nakúpi. Čo návštevníka odradí od kúpy? Určite by ste si mali dať pozor na nasledujúcich 5 najväčších chýb.
Chýbajúce kontakty a podmienky nákupu
Ak uvediete na svojich stránkach nedostatočné alebo dokonca žiadne kontaktné údaje, nepočítajte s tým, že u Vás niekto nakúpi. Kontakt je jedna z najdôležitejších informácií na webe, rovnako ako podmienky, za ktorých možno u Vás nakupovať. Ak nebudete mať jasne definované obchodné stanovy, podmienky reklamácie a ďalšie dôležité údaje pre nákup, zákazník Vám rýchlo utečie.
Doména tretieho rádu
Ak nemáte svoj e-shop na vlastnej doméne, znevýhodňuje Vás to nielen vo vyhľadávačoch, ale predovšetkým u zákazníkov.
Chybné informácie o tovare a cenách
Neprehľadná štruktúra e-shopu, nekompletný alebo dokonca zlý popis tovaru, neúplné informácie o cene alebo nejasné informácie o dostupnosti sú najviac viditeľným zabijakom dôvery u zákazníka. Buďte starostliví, pravidelne web kontrolujte a konajte férovo, zákazníci Vám to vrátia v podobe opakujúcich sa nákupov.
Zlá komunikácia
Ak budete so zákazníkom v akejkoľvek fáze nákupu vo Vašom e-shope komunikovať náhodne, alebo dokonca vôbec, nemáte šancu uspieť. Automatické správy po objednaní sú samozrejmosťou, ak bude mať zákazník otázku alebo problém, spojte sa s ním čo najskôr, najlepšie telefonicky a všetko mu vysvetlite. Môžete si byť istí, že Váš individuálny prístup ocení.
Obmedzený výber spôsobov platby a dopravy tovaru
Čím menej možností platieb dopravy a platby ponúkate, tým viac zákazníkov odradíte. Ľudia majú rozdielne možnosti a potreby a treba im dať príležitosť zvoliť si to, čo im vyhovuje najviac. Zaplatiť by malo byť možné ako pred prevzatím tovaru, tak po ňom. Štandardne je teda potrebné ponúkať dobierku a platbu prevodom. Rovnako tak sú zákazníci e-shopov zvyknutí na dopravu prostredníctvom Slovenskej pošty, súkromnými dopravcami a špeciálne v našich končinách aj osobným odberom. Doprajte im možnosť voľby a verte, že sa Vám to mnohonásobne vráti.