Blog

Ako na profesionálnu webovú prezentáciu firmy?

11/01/2016

Vytvorenie novej webstránky je dobrý začiatok. Potom však prichádza tá ťažšia časť online marketingu. Vybudovanie obsahu, reputácie a návštevnosti. Viete ako na to?

Tvorba webu je aj o obsahu

Základom úspechu vo vyhľadávačoch (ako napr. Google) je unikátny a pre návštevníkov užitočný obsah. Preto by ste mali mať vo chvíli keď spúšťate nový web, eshop alebo portál do ostrej prevádzky presne naplánovanú obsahovú stratégiu – ako vybudujete základný obsah webu, a akým spôsobom ho budete rozširovať.

Obsahová stratégia pre firemný web

Existuje mnoho typov webového obsahu, v tomto článku sa však zameriame na to najdôležitejšie – textový obsah. Kvalitné texty sú najlepším a často aj najlacnejším spôsobom ako získať prirodzenú návštevnosť z Google. V prvom rade si musíte premyslieť tému ktorou sa bude váš nový web zaoberať a zvážiť, či dokážete v rámci tejto témy vytvoriť minimálne niekoľko desiatok užitočných článkov.

V tejto chvíli asi prichádzajú prvé námietky majiteľov webstránok:

  • Stačí mi len pár stránkový malý firemný web ako vizitka.
  • Mám internetový obchod, ľudia budú u mňa nakupovať a nie čítať články.
  • Téma ktorou sa zaoberá môj web je veľmi špecifická a vlastne nie je ani o čom písať…

Odpovede sú však jednoznačné:

  • Aj malý nízkonákladový web môže s dostatočne rozsiahlym a zaujímavým textovým obsahom získať slušnú návštevnosť z vyhľadávačov.
  • Eshopy často vynakladajú značné sumy na reklamu a podporu predaja. Dlhodobým zdrojom návštevnosti však môžu byť aj vlastné články – návody, recenzie, tipy týkajúce sa predávaného tovaru. Z takéhoto článku sa ľahko odkazuje priamo na produktovú stránku v eshope.
  • Neexistuje téma, v rámci ktorej nie je o čom písať. Ak vám skutočne nič nenapadá, obráťte sa na profesionálneho copywritera a spýtajte sa ho akými článkami by vedel rozšíriť obsah vášho webu.

Ako nájsť tie správne (kľúčové) slová

Základom textov pre firemný web je analýza kľúčových slov. Dôkladne si premyslite hlavnú kľúčovú frázu (najlepšie 2 – 3 slovnú) ktorú použijete ako titulok celého webu (meta title). V začiatkoch sa neoplatí cieliť na príliš konkurenčné kľúčové slová. Základný prehľad o hľadanosti kľúčových slov a sile konkurencie získate z nástroja pre návrh kľúčových slov v Google Adwords.

Pomocou nástroja v Google Adwords, vlastným úsudkom alebo jednoducho návštevou webových stránok konkurencie si vytvorte zoznam dôležitých kľúčových slov a fráz ktoré sú pre vašu ponuku relevantné. Spočiatku sa zameriavajte najmä na viacslovné frázy so strednou alebo nižšou konkurenciou. Poctivou analýzou získate desiatky alebo stovky vhodných kľúčových slov. Zostavte si prehľadný zoznam s uvedením kľúčového slova, jeho hľadanosti a konkurenčnosti.

Teraz vám už nezostáva nič iné, ako začať písať (alebo si najať copywritera). Postupujte pripraveným zoznamom kľúčových slov a na každú zaujímavú frázu skúste vytvoriť jeden článok. Nebojte sa kľúčové slová skloňovať a používať synonymá. Hotové zverejnené články v rámci vášho webu rozumne prelinkujte.

Ako často pridávať nové články na web?

Tak často, ako to dokážete. Nezabudnite však že cieľom nie je spamovanie kľúčovými slovami, ale tvorba užitočného a informačného obsahu. A to už je kvalitný základ SEO…