Ako si založiť firemnú stránku na Facebooku?
Chceli by ste využiť potenciál sociálnej siete Facebook aj pre Váš firemný marketing? Neviete ako sa do toho pustiť? Tu je niekoľko praktických rád, ako vytvoriť na Facebooku stránku pre Vaše podnikanie.
Základným kameňom pre podnikanie na Facebooku je Facebook stránka. Osobný profil pre podnikanie používať nesmiete a ani formát skupiny nie je (až na výnimky) úplne vhodný.
Založte svoju Facebook stránku
Firemnú Facebook stránku si založíte na stránke www.facebook.com/page. Najprv si musíte zvoliť typ stránky. Nemusíte vytvárať len stránku s názvom Vašej firmy, ale možno bude vhodnejšie vytvoriť stránku k Vášmu vlajkovému produktu alebo začať budovať komunitu vo Vašom odbore.
Zvoľte vhodný názov
Názov stránky je kľúčový. Keď nahliadnete do podmienok pre užívanie Facebook stránok, zistíte, že nemôžete používať príliš všeobecné názvy typu “pizza” alebo “pivo”. U firemných stránok potom radšej vynechajte prívesky s.r.o., a.s. a pod. Názov by tiež nemal obsahovať nadmerné množstvo veľkých písmen, symbolov a interpunkčných znamienok.
Nastavte si profilový obrázok
Do profilovky môžete nahrať obrázok z Vášho počítača alebo importovať fotku z Vašej webovej stránky. Tento profilový obrázok sa zobrazí v záhlaví Vášho profilu a súčasne aj ako štvorcová miniatúra u každej správy, ktorú napíšete. Miniatúra profilového obrázku je pomerne malá a preto je vhodné, aby bola dobre identifikovateľná. Aj keď je miniatúra profilového obrázku štvorcová, profilový obrázok nemusí byť nutne štvorcový. Navyše to ani nemusí byť nutne logo. Optimálna šírka pre nahrávaný profilový obrázok je 180 px. Ideálne formát je PNG.
Tip: Ako ďalší krok Vás Facebook nabáda ku získaniu fanúšikov. Tento krok odporúčame preskočiť. Najprv svoju novú firemnú stránku podľa nášho návodu dolaďte.
Vyplňte maximum údajov
Na ďalšom kroku dajte pri zakladaní stránky taktiež pokračovať a ďalšie informácie doplňte stlačením tlačidla Upraviť stránku. V menu potom prejdite na záložku Základné informácie. Vyplnenie všetkých dostupných informácií o firme zvýši šancu na zobrazenie vo vyhľadávaní na Facebooku, ale aj vo fulltextových vyhľadávačoch. Zamerajte sa najmä na pole Informácie a Popis. Tieto polia využívajú vyhľadávače ako zdroja pre popis stránky. Preto Vám odporúčame vložiť text bohatý na kľúčové slová.
Vytvorte si peknú adresu stránky
URL adresu stránky, resp. užívateľské meno môžete nastaviť hneď, najlepšie je, ak pripomína názov firmy alebo produktu.
Niekoľko vecí, ktoré by ste si mali pri navrhovaní adresy zapamätať
- Ak ste si už raz adresu nastavili, nemôžete ju zmeniť.
- Adresu nemôžete preniesť na inú stránku.
- Nemôžete porušiť práva iných k ochranným známkam.
- Ak adresu / užívateľské meno získate za účelom jeho predaja, bude vám odobraté.
- Užívateľské meno vám môže byť odobraté pri inom neoprávnenom použití.
- Adresu Vašej Facebook stránky potom používajte aj na klasických propagačných materiáloch – web, vizitky, pätičky v emailu, tlačené materiály, a pod.
Povedzte ľuďom prečo
Rad firiem tu končí. Ak to ale myslíte s Facebookom vážne, odporúčame Vám vytvoriť unikátnu vstupnú stránku. Na tejto stránke je vhodné novým návštevníkom vysvetliť, prečo by mali kliknúť na tlačitko To sa mi páči a vyjadriť tak Vašej stránke podporu.
Odštartujte Váš Facebook marketing
Teraz už môžete publikovať prvé statusy a pozvať fanúšikov. Najprv oslovte zamestnancov, priateľov. Klientov či zákazníkov pozývajte až do zabehnutej stránky, ktorá má už nejakú históriu a tiež nejakých fanúšikov.
Pamätajte: Úspešná firemná komunikácia na Facebooku skutočne nekončí registráciou a založením firemného profilu, so stránkou je potrebné začať pracovať…