Máte newsletter? Získajte nových odberateľov ľahko a hravo.
Posielanie newslettrov je skvelý online marketingový nástroj každého webu, o tom niet pochýb. Nezáleží na tom, či ste eshop, blog alebo stránka zdravotnej poisťovne. Štatisticky (a aj prakticky) sú návštevníci, ktorí si na váš web klikli na základe emailovej kampane, oveľa viac náchylnejší vykonať želanú konverziu v porovnaní s tými, ktorí prišli inými kanálmi. Nech je tou konverziou hocičo – nákup, stiahnutie e-booku, prečítanie článku… Presvedčiť niekoho, aby vám dal svoj e-mail je oveľa jednoduchšie, ako ho presvedčiť, aby si napríklad niečo u vás kúpil. Ako získať e-mailovú adresu od návštevníkov vášho webu? Naučte sa pár trikov, ako získať nových odberateľov newslettru. Pretože každý odberateľ sa počíta.
Reklama, reklama a ešte raz reklama
Reklama je všeliek. Aj v prípade získavania nových odberateľov newslettru vám príde viac než vhod. PPC reklamy všeho druhu vám, za istý obnos peňazí, dokážu nahnať kvalitné obecenstvo presne tam, kde chcete – na vašu stránku s možnosťou prihlásenia do newslettru. A taký remarketing a ešte na facebooku – to je len zázrak. Ak máte PPC nastavenú správne, získanie emailu je už len otázka času. Ak nie, tak ste zbytočne premrhali nie malý peniaz zo svojho marketingového rozpočtu. Aj v tomto prípade totiž platí, že nie je návštevník ako návštevník. Cielenie je teda viac než nevyhnutné. Ak predávate alebo blogujete napríklad o poľovníckych nožoch, je pre vás úplne zbytočné zobrazovať reklamu ženám z Bratislavy na materskej dovolenke. Radšej si teda vyfiltrujte obecenstvo na mužov vo veku 18 až 50 rokov, ktorých koníčkami sú poľovanie, turistika, rybolov alebo napríklad kempovanie.
Vytvorte si osobitnú stránku s prihlasovaním do newslettru
Už viete, že pomocou PPC reklamy dostanete návštevníkov na váš web. Ale kam konkrétne na ten web ich chcete dostať, ak je vašim cieľom získanie ich mailovej adresy? Homepage nie je vaša jediná možnosť. Vytvorte si osobitnú stránku, kde jasne, zreteľne a atraktívnym spôsobom vysvetlíte všetky možné aj nemožné výhody toho, prečo by sa mal dotyčný s vami podeliť o svoj mail a zakončite to extrémne viditeľným tlačidlom Prihlásiť sa.
Dajte formulár do pätičky alebo bočného panelu stránky
Alebo hneď do obidvoch. Stará dobrá klasika, ktorá nikdy neuškodí. Nie je to síce žiadny trhák na získavanie stoviek prihlasovateľov denne, ale stojí za uváženie. Ľudia, ktorí sa prihlásia na odber mailing listu touto metódou sú väčšinou tí najoddanejší. Ak si dali tú námahu a našli formulár niekde úplne naspodu stránky, tak ste ich zrejme naozaj zaujali. Už to len nezbabrať nekvalitnými informáciami!
Používajte pop-up okná
Pop-upy všetkých možných tvarov, veľkostí, načasovania a stratégií vládnu svetu mailing listu. A podľa rôznych prieskumov naozaj zaberajú. Stačí mať trošku fantázie a originality a úspech na seba nedá dlho čakať…