Tvorba microsites, podpora marketingových kampaní
Linkbuilding formou vlastných microsites a podporných webov? Áno aj nie – ako všetky nástroje online marketingu, aj microsites a podporné weby majú svoje klady a zápory.
Ak ste už počuli o SEO, určite viete, že jedným z jeho hlavných zaklínadiel je linkbuilding. Google (a iné vyhľadávače) posudzujú hodnotu a užitočnosť Vašej webovej stránky aj podľa jej odkazového profilu. Ak na Vaše webové stránky odkazujú iné kvalitné weby, pomôže to Vašim stránkam získať lepšie pozície vo výsledkov vyhľadávania, viac návštevníkov a s trochou šikovnosti aj viac zákazníkov.
Najmä firemné weby a eshopy však často majú problém so získavaním prirodzených spätných odkazov. A keď sa obrátia na “špecialistu” linkbuildera, jednou z jeho rád môže byť vybudovanie siete podporných webov a microsites odkazujúcich na hlavný firemný web.
Čo je to microsite?
Microsite, tiež známa pod pojmami minisite, podporný web alebo cieľová stránka, je vo svojej podstate jednoduchá webová prezentácia, ktorej účelom je slúžiť ako podpora a doplnok hlavných firemných (obchodných) stránok spoločnosti. Zväčša je umiestnená na vlastnej doméne, prípadne využíva subdoménu hlavných stránok a v prípade potreby je napojená na jednoduchý redakčný systém (CMS).
Hlavný rozdieľ medzi microsite a materskou stránkou spoločnosti spočíva v jej účele, rozsahu a špecifickom zameraní na prezentáciu konkrétneho produktu, služby, marketingovej akcie, spotrebiteľskej súťaže alebo podujatia.
Microsite je väčšinou vytvorená ako jedna úvodná stránka, prípadne iba s minimom podstránok, ktoré doplňujú obsah úvodnej stránky (napríklad detailnejšie informácie o predmete stránky, kontaktné informácie, podmienky súťaže a podobne). Okrem toho, že dáva možnosť predstaviť predmet prezentácie bez iných, nesúvisiacich informácií, umožňuje pre účely marketingu na internete zamerať sa na špecifické kľúčové slová a zlepšiť tak optimalizáciu pre vyhľadávače.
Elementy úspešnej microsite
Na rozdiel od bežnej webovej prezentácie, úspešná microsite by mala užívateľa čo najrýchlejšie zaujať, a to predovšetkým dizajnom a zapojením do interakcie so stránkou prostredníctvom vhodne zvolenej funkcionality. Zároveň by mala okamžite splniť prísľub vyjadrený v reklamnom formáte, ktorý užívateľa a potenciálneho zákazníka na microsite priviedol (reklamný e-mail, banner, reklama vo vyhľadávačoch, textová reklama a podobne). Microsite musí podporovať hlavnú značku a identifikovať spoločnosť, aby návštevník vedel, kto za stránkami stojí.
Výhody microsites
- Obvykle nižšie náklady ako pri tvorbe „veľkého“ webu.
- Zlepšenie povedomia o firme, budovanie značky.
- Možnosť prezentovať konkrétny produkt alebo službu bez toho, aby boli návštevníci rušení ponukou iných produktov a služieb.
- Podpora návštevnosti a predaja hlavného firemného webu alebo dokonca priamy predaj prostredníctvom microsites.
- Úspešná microsite môže získavať návštevníkov, zákazníkov a prirodzené spätné odkazy aj dlhé roky.
Nevýhody microsites
- Pre úspešnú microsite potrebujete v prvom rade dobrý (virálny) nápad, ktorého realizácia nemusí byť najlacnejšia.
- V opačnom prípade budete musieť riešiť otázku linkbuildingu a získavania návštevnosti pre novú microsite takže namiesto „podporného webu“ získate len ďalší web o ktorý sa musíte starať.
- Bez jasnej, kreatívnej koncepcie a silného produktu je efektívnejšie umiestniť nový obsah na existujúce webstránky namiesto tvorby nového micro webu.